تبلیغات
هیئت امیرالمومنین علیه السلام - مطالب دی 1390
هیئت امیرالمومنین علیه السلام
مناظره با اهل سنت
طرح شبهه:

علی که شیر خدا و اسد الله الغالب بود و در قلعه خیبر را با یک دست بلند کرد، چگونه حاضر مى‌شود ببیند همسرش را در مقابل چشمانش کتک بزنند؛ اما هیچ واکنشى از خود نشان ندهد؟!
نقد و بررسی:
یکى از مهمترین شبهاتى که وهابی‌ها با تحریک احساسات مردم، به منظور انکار قضیه هجوم عمر بن خطاب و کتک زدن فاطمه زهرا سلام الله علیها مطرح مى‌کنند، این است که چرا امیرمؤمنان علیه السلام از همسرش دفاع نکرد؟ مگر نه این که او اسد الله الغالب و شجاع‌ترین فرد زمان خود بود و...
عالمان شیعه در طول تاریخ از این شبهه‌ پاسخ‌هاى گوناگونى داده‌اند که به اختصار به چند نکته بسنده مى‌کنیم.




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : عمر، دفاع، میخ در، دفاع از حضرت زهرا، چرا حضرت علی دفاع نکرد، ؟،
لینک های مرتبط :
دارالمجانین بروزترین پایگاه دانلود مداحی
آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی" از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود که پیش از ظهر امروز ـ یازدهم دی ماه ـ با حضور صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به روایتی در خصوص احکام حج اظهار کردند: این روایت از عمر بن یزید در جلد نهم وسائل الشیعه نقل شده است و این فرد ثقه هم هست.

ایشان افزودند: به جاست همین جا در خصوص این اسم سخنی بگوییم و آن هم این است که جمعی از وهابی‌ها از این اسامی به نفع خود بهره برده‌ و گفته‌اند شما که به خلفای ما همچون معاویه، یزید و عمر افرادی اشکال وارد می‌کنید، چرا ائمه اسم فرزندانشان را به این اسم‌ها می‌گذاشتند، حتی برخی از اصحاب ائمه به این نام‌ها بودند. این دلیل بر این است که ائمه خلفای ما را قبول داشتند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: البته این استدلال بسیار متزلزل و ضعیف است و پایه قوی ندارد و نوعی مغالطه به حساب می‌آید، زیرا در آن دوران اسم‌هایی همچون عمر، ابوبکر، معاویه و یزید اسم معمول در سراسر طوائف عرب بوده است.

ایشان ادامه دادند: حال اگر یک اسمی با چنین مسمایی مورد قبول شخصی نبود، این اسم را نمی‌توان از سراسر جهان حذف کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی به مثالی در این خصوص اشاره کرد و گفت: اسم شاه ایران، محمدرضا بود، مردم هم علیه او قیام کردند، اما همان زمان هرکس که فرزندش متولد می‌شد نامش را محمدرضا می‌گذاشت و شاید صدها و یا هزاران نفر اسم فرزندانشان محمدرضا بود، بنابراین اسم محمدرضا را به خاطر شاه حذف نکردند، یا رضا خان پهلوی با آن همه نفرتی که میان مردم داشت بسیاری از مردم نام فرزندانشان را «رضا» گذاشتند، چون این نام یک اسم عامی است و اسم شخص خاصی نبوده که دیگران از آن گرفته باشند، یک اسم عمومی در سراسر مردم بود.




نوع مطلب : مقالات، حضرت علی (ع)، 
برچسب ها : اسم، نام، نام های پسران معصومین، چرا، چرا ؟، چرا ائمه نام فرزندان خود را از نام خلفای غاصب و مخالفین خود انتخاب میکردند؟،
لینک های مرتبط :
دارالمجانین بروزترین پایگاه دانلود مداحی

قرار دادن دست راست بر روی دست چپ در نماز (دست بسته نماز خواندن) از اموری است که استحباب آن بین فقهای سه مذهب از مذاهب چهارگانة اهل سنّت مشهور است: 


حنفی‌ها می‌گویند:روی هم گذاشتن دست‌ها در نماز، سنّت است وواجب نیست، و برای مرد بهتر است که کف دست راستش را بر پشت دست چپ، زیر ناف قرار دهد، و زن دست‌ها را بر سینه‌اش بگذارد.

شافعی‌ها می‌گویند: گذاشتن دست روی یکدیگر، در نماز، برای مرد و زن سنّت است و بهتر است که کف دست راست را بر پشت دست چپ زیر سینه و بالای ناف به سمت چپ قرار دهد.

حنبلی‌ها می‌گویند: گذاشتن دست‌ها روی هم، سنّت است و بهتر است که کف دست راست را بر پشت دست چپ نهاده، زیر ناف قرار دهند.

فرقه مالکیّه بر خلاف سه مذهب فوق می‌گویند: آویختنِ دست‌ها در نمازهای واجب، مستحب است، قبل از مالکی‌ها نیز جماعتی همین قول را گفته‌اند که از آن جمله‌اند: عبداللّه بن زبیر، سعید بن مسیّب، سعید بن جبیر، عطاء، ابن جریح، نخعی، حسن بصری، ابن سیرین و جماعتی از فقها.

از امام اوزاعی منقول است که نمازگزار، بین آویختن دست‌ها یا روی هم قرار دادن آنها مخیر است.[1]

امّا مشهور بین شیعه امامیّه آن است که قرار دادن دست‌ها روی یکدیگر در نماز، حرام، و موجب بطلان نماز است و به ندرت از فقهای شیعه کسی قائل به کراهت شده، مانند ابو الصلاح حلبی در کافی.[2]


ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، حضرت علی (ع)، 
برچسب ها : شبعه، دست باز، نماز، نماز با دست باز، شیعیان، دست بسته،
لینک های مرتبط :
دارالمجانین بروزترین پایگاه دانلود مداحی
گاهی وقت ها برادران اهل سنت فضایلی را برای برخی اصحاب می شمارند که معلوم نیست توسط چه کسانی جعل و پرداخته شده اند. یکی از این داستان های ساختگی قضیه غار است که می گویند ابوبکر در شبی که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرده اند با پیامبر درون غار رفته است. و آیه 40 سوره توبه را به ابی بکر نسبت می دهند. و می گویند یکی از آن دو نفری که درون غار بوده ابی بکر است. شدت تبلیغات و تعصب روی این قضیه چنان تاثیری بر برخی از آن ها گذاشته که این را دلیلی بر افضلیت ابی بکر بر دیگر اصحاب و حتی جانشینی پیامبر می دانند.
اما با تحقیقی که استاد محترم جناب نجاح عطا الطایی در کتاب "صاحب الغار ابی بکر ام رجل آخر؟" انجام داده است ثابت کرده که این هم یکی دیگر از افسانه هایی است که در فضیلت ابی بکر ساخته شده است. که در این مقاله به برخی از این دلایل اشاره شده است. البته ما در این جا اشاره ای به نفر دوم که همراه پیامبر وارد غار شده اشاره نمی کنیم و خوانندگان محترم را به این کتاب ارجاع می دهیم. و لازم به ذکر است که من بارها این ماجرا را با برادران اهل سنت به بحث و مناظره گذاشته ام ولی آن ها هرگز نتوانستند به من پاسخ قانع کننده بدهند.
و اینک برخی از این دلایل را در پایین اشاره می کنم. 


ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، حضرت محمد(ص)، 
برچسب ها : ابوبکر، ابابکر، یار، یار غار، ابوبکر یا غار نبوده، غار، یار غار پیامبر، پیامبر،
لینک های مرتبط :
دارالمجانین بروزترین پایگاه دانلود مداحی
عایشه همچون پدرش سیاهپوست بوده است. کتب فریقین به این مطلب تصریح دارند.

ابن حجر عسقلانی گفته است: عایشه سیه چرده بود. (1)

بخاری صاحب صحیح نیز از سهیل بن ذکوان نقل کرده که گفت: او سیه چرده بود. (2)

در کتاب مجروحین آمده است: عایشه برای ما حدیث گفت و او سیاهپوست بود. (3)

ابن حجر عسقلانی گفته است: در صورت عایشه اثر آبله وجود داشت. (4)

در مصنفات شیخ مفید رحمه الله (5) و در کتاب تاریخ یحیی بن معین (6) از یحیی از عباد روایت می کند که گفت: به سهیل بن ذکوان گفتیم: آیا عایشه را دیده ای؟ گفت: آری. گفتیم: او را برای ما وصف کن. گفت: او سیاه بود.

پس عایشه سیه چرده آمیخته با سرخی بود چنانچه در وصف درخت شریان می گویند: آن درختی است که در کوهستان می روید و از چوب آن کمان می سازند و کمان ساخته شده از آن بسیار خوب و به رنگ سیاه آمیخته به سرخی است. (7)

اما قلم فروشان درباری و عاشقان پولهای اموی و پیروان هوی و هوس, رنگ و نژاد او را عوض کردند. و عایشه را سفید عربی معرفی کردند در حالیکه سیاه حبشی بود!


اسناد:

(1) لسان المیزان ابن حجر عسقلانی 3/124 و 125 – و ج4 ص 125 چاپ هند

(2) التاریخ الکبیر نجاری 4/104

(3) المجروحین محمد بن حبان تمیمی 1/353 و میزان الاعتدال ذهبی 2/242 و 243

(4) لسان المیزان ابن حجر عسقلانی 4/136 چاپ هند

(5) مصنفات شیخ مفید 1/369

(6) تاریخ یحیی بن معین 3/509

(7) تاریخ المدینة المنورة ابن شبّه 4/1232





نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها : عایشه، شناخت، شناخت عایشه، صفت، صفات عایشه، صفات ظاهری عایشه،
لینک های مرتبط :
دارالمجانین بروزترین پایگاه دانلود مداحی
احمد بن حنبل از ابن عباس روایت مى کند درباره مرگ رقیه دختر پیغمبر - صلّى اللّه علیه وآله - و گریستن زنها بر وى گفت : عمر آنها را با تازیانه خود مى زد!
پیغمبر اکرم - صلّى اللّه علیه وآله – فرمود:  بگذار گریه کنند.

سپس ‍ خود پیغمبر - صلّى اللّه علیه وآله - در نزد قبر نشست ، حضرت فاطمه - علیها السّلام - هم پهلوى پدر نشسته بود و گریه مى کرد. پیغمبر اکرم - صلّى اللّه علیه وآله - با گوشه لباسش ، اشک فاطمه زهرا - علیها السّلام - را از روى لطف و ترحم ، پاک مى کرد. (۱)

ابن ابى الحدید نقل مى کند که : روزى عمر در عصر خلافتش ، از خانه اى صداى گریه اى شنید، پس وارد خانه شد و با تازیانه اش (دُرّه ) به زدن آنها پرداخت تا به زن نوحه خوان رسید، چنان او را مضروب ساخت که مقنعه
 از سرش افتاد، آنگاه به غلامش گفت : تو بزن ! واى بر تو! بزن که نوحه خوان است و احترام ندارد!! (۲)

همچنین انس بن مالک در حدیث صحیحى که بخارى نقل مى کند، مى گوید: بر آن حضرت وارد شدیم و دیدیم که فرزندش ‍ ابراهیم جان مى دهد و پیغمبر - صلّى اللّه علیه وآله - اشک مى ریزد.
عبدالرحمن بن عوف گفت : یا رسول اللّه ! شما هم گریه مى کنید؟
حضرت فرمود: اى پسر عوف ! گریستن ، نشانه عاطفه وترحم است . بار دیگر گریست ، عبدالرحمن بن عوف نیز سخن خود را تکرار کرد. حضرت فرمود: چشم ، اشکبار است و دل ، اندوهناک ، و جز آنچه موجب خشنودى خداست نمى گوییم . ای ابراهیم ! ما در فراق تو غمگین هستیم. (۳)

ولی نظر عمر این بود که نباید بر مردگان گریست ! هر چند وى مهم و بزرگ باشد! بلکه گریه کننده را با عصا و سنگ مى زد و خاک بر وى مى پاشید  ! او این کار را در زمان پیغمبر - صلّى اللّه علیه وآله - انجام مى داد و در تمام دوران زندگیش آن را ادامه داد!! (۴)



(۱) مسند أحمد ج 1 / 335 ط 1، وفاء الوفاء بأخبار دار المصطفى ج 3 / 894، سنن البیهقى ج 4 / 70، الغدیر ج 6 / 159، الطبقات لابن سعد ج 8 / 37.

(۲)  شرح نهج البلاغه ابن أبى الحدید ج3 ص 111 . السنن الکبرى للبیهقی ج 4 / 70، مسند أحمد ج 2 / 408، الغدیر ج 6 / 160.

(۳) صحیح البخاری ک الجنائز باب قول النبی انا بک لمحزونون، وسائل الشیعة ج 2 / 921 ب 87 من أبواب جواز البکاءک الطهارة ح 3 و 4 و 8، سنن أبى داود ج 3 / 58، سنن ابن ماجة ج 1 / 482، الغدیر ج 6 / 164، الطبقات الکبرى لابن سعد ج 1 / 137 و 138 و 139 و 140 و 142 و 143 و 144، ذخائر العقبى ص 153 و 155، دعوة الحسینیة ص 50 و 51.

(۴) صحیح بخاری در آخر باب البکاء عند المریض ص 255 من ج 1 ، شرح نهج البلاغة ابن أبى الحدید ج 12 / 68، الغدیر للامینی ج 6 / 160، السنن الکبرى للبیهقی ج 4 / 70، المستدرک لحاکم ج 1 / 181 وج 3 / 191، سنن ابن ماجة ج 1 / 181، مسند أحمد ج 3 / 333 وج 1 / 237 و 335، عمدة القارى ج 4 / 87، مسند الطیالسی ص 351، الاستیعاب بهامش الاصابة ترجمة عثمان بن مظعون ج 2 / 482، مجمع الزوائد ج 3 / 17، الطبقات لابن سعد ج 8 / 37.



نوع مطلب : مقالات، حقایق ناگفته در مودر دومی ملعون(لعنت الله علیه)، 
برچسب ها : عمر، عمر بن، عمر بن الخطاب، کتک، کتک زدن، توسط عمر، کتک زدن مردم توسط عمر،
لینک های مرتبط :
دارالمجانین بروزترین پایگاه دانلود مداحی
یکشنبه 25 دی 1390 :: نویسنده : مجنون علی
با سلام خدمت شیعیان امیرالمومنین(ع)
به مناسبت شهادت حضرت محمد(ص),امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت  امام رضا(ع) یک سری مداحی رو گذاشتم که دانلود کنید. امیدوارم استفاده کافی رو ببرید
ما رو از دعای خیر خودتون محروم نکنید                            یا علی




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دارالمجانین بروزترین پایگاه دانلود مداحی


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   
درباره وبلاگ

عبادت بی ولایت حقه بازیست
اساس مسجدش بتخانه سازیست
چرا سنی نمیخواهد بداند
وضوی بی ولایت آب بازیست
یا علی
مدیر وبلاگ : مجنون علی
نویسندگان
صفحات جانبی
نظرسنجی
کدام مذهب ؟








جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

Google PageRank Checker
فال حافظ
یا حیدر


http://zibasazweb.persiangig.com/9.9.JPG
ابزاروبلاگ