هیئت امیرالمومنین علیه السلام
مناظره با اهل سنت
دوشنبه 30 آبان 1390 :: نویسنده : مجنون علی
با سلام لطفا کسانی که درخواست ساخت بنر یا لوگو داده اند از این پس به وبلاگ زیر مراجعه کنند :
بنر و لوگو های ساخته شده آخرین بنر های ساخته شده : بنر هیئت محبین الائمه لوگو آقای فرشاد بیات حسینیه حضرت علی اکبر (ع) بنر های در دست ساخت به ترتیب : 1.دانلود مداحی های هادی غفوری(دیوانه ام دیوانه عباسم)(ساخته شده و به زودی گذاشته میشود) 2.پایگاه اطلاع رسانی مداحان 3.انتشارات با من 4. بها بی بها 5.امین (ثارالله) 6.پایگاه مذهبی دارالشیعه نوع مطلب : برچسب ها : لینک های مرتبط : دوشنبه 30 آبان 1390 :: نویسنده : مجنون علی با سلام خدمت شیعیان عزیز امروز روز مباهله و از طرفی روزیه که مولای ما امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) انگشتر خودشونو تو نماز بخشیدن برای این مهم دو ویژه نامه ای رو آماده کردیم که امیدواریم ازش استفاده لازم رو ببرید یا علی
نوع مطلب : برچسب ها : لینک های مرتبط : دوشنبه 30 آبان 1390 :: نویسنده : مجنون علی ویژه نامه اول ؛ مباهله در ادامه مطلب..... ادامه مطلب نوع مطلب : برچسب ها : مباهله، روز مباهله، لینک های مرتبط : دوشنبه 30 آبان 1390 :: نویسنده : مجنون علی ویژه نامه دوم ؛ حاتم بخشی حضرت عل(ع) در نماز
بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّما وَلِیُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ (55) ولىّ امر و یاور شما تنها خدا و رسول و مؤمنانى خواهند بود كه نماز به پا داشته و به فقرا در حال ركوع زكات مىدهند (به اتفاق مفسّران مراد على علیه السّلام است). (55) مائده
شأن نزول آیه ولایت: در مورد نزول این آیه از «عبد اللّه بن عباس» نقل شده كه: روزى در كنار چاه زمزم نشسته بود و براى مردم از قول پیامبر صلّى اللّه علیه و آله حدیث نقل مىكرد، ناگهان مردى كه عمامهاى بر سر داشت و صورت خود را پوشانیده بود نزدیك آمد و هر مرتبه كه ابن عباس از پیغمبر اسلام صلّى اللّه علیه و آله حدیث نقل مىكرد او نیز با جمله «قال رسول اللّه» حدیث دیگرى از پیامبر صلّى اللّه علیه و آله نقل مىنمود. ابن عباس او را قسم داد تا خود را معرفى كند، او صورت خود را گشود و صدا زد اى مردم! هر كس مرا نمىشناسد بداند من أبو ذر غفارى هستم با این گوشهاى خودم از رسولخدا صلّى اللّه علیه و آله شنیدم، و اگر دروغ مىگویم هر دو گوشم كر باد، و با چشمان خود این جریان را دیدم و اگر دروغ مىگویم هر دو چشمم كور باد، كه پیامبر صلّى اللّه علیه و آله فرمود: علىّ قائد البررة و قاتل الكفرة منصور من نصره مخذول من خذله «على علیه السّلام پیشواى نیكان است، و كشنده كافران، هر كس او را یارى كند، خدا یاریش خواهد كرد، و هر كس دست از یاریش بردارد، خدا دست از یارى او برخواهد داشت». سپس أبو ذر اضافه كرد: اى مردم! روزى از روزها با رسولخدا صلّى اللّه علیه و آله در مسجد نماز مىخواندم، سائلى وارد مسجد شد و از مردم تقاضاى كمك كرد، ولى كسى چیزى به او نداد، او دست خود را به آسمان بلند كرد و گفت: خدایا تو شاهد باش كه من در مسجد رسول تو تقاضاى كمك كردم ولى كسى جواب مساعد به من نداد، در همین حال على علیه السّلام كه در حال ركوع بود با انگشت كوچك دست راست خود اشاره كرد. سائل نزدیك آمد و انگشتر را از دست آن حضرت بیرون آورد، پیامبر صلّى اللّه علیه و آله كه در حال نماز بود جریان را مشاهده كرد، هنگامى كه از نماز فارغ شد، سر به سوى آسمان بلند كرد و چنین گفت: «خداوندا! برادرم موسى از تو تقاضا كرد كه روح او را وسیع گردانى و كارها را بر او آسان سازى و گره از زبان او بگشایى تا مردم گفتارش را درك كنند، و نیز موسى درخواست كرد هارون را كه برادرش بود وزیر و یاورش قرار دهى و بوسیله او نیرویش را زیاد كنى و در كارهایش شریك سازى. خداوندا! من محمد پیامبر و برگزیده توام، سینه مرا گشاده كن و كارها را بر من آسان ساز، از خاندانم على علیه السّلام را وزیر من گردان تا بوسیله او، پشتم قوى و محكم گردد». أبو ذر مىگوید: هنوز دعاى پیامبر صلّى اللّه علیه و آله پایان نیافته بود كه جبرئیل نازل شد و به پیامبر صلّى اللّه علیه و آله گفت: بخوان! پیامبر صلّى اللّه علیه و آله فرمود: چه بخوانم؟ گفت: بخوان انّما ولیّكم اللّه و رسوله و الّذین آمنوا ... تفسیر: این آیه با كلمه «انّما» كه در لغت عرب به معنى انحصار مىآید شروع شده و مىگوید: «ولىّ و سرپرست و متصرف در امور شما سه كس است: خدا و پیامبر و كسانى كه ایمان آوردهاند، و نماز را برپا مىدارند و در حال ركوع زكات مىدهند» (إِنَّما وَلِیُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ). منظور از «ولىّ» در آیه فوق ولایت به معنى، سرپرستى و تصرف و رهبرى مادى و معنوى است. بخصوص این كه این ولایت در ردیف ولایت پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و ولایت خدا قرار گرفته و هر سه با یك جمله ادا شده است. و به این ترتیب، آیه از آیاتى است كه به عنوان یك نصّ قرآنى دلالت بر ولایت و امامت على علیه السّلام مىكند. برگزیده تفسیر نمونه، ج1، ص: 528 شهادت و گواهی اهل سنت دربیش از50 منبع به اینكه آیه ولایت (انما ولیكم الله)در شان علی نازل شده!!!
در منابع اهل تسنن، روایات زیادی دلالت میكند براینكه این آیه (انما ولیكم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزكاة و هم راكعون). در شان علی (علیهالسلام) نازل شده كه در بعضی از آنها اشاره به مساله بخشیدن انگشتر در حال ركوع نیز شده و در بعضی نشده، و تنها به نزول آیه در باره علی (علیهالسلام) قناعت گردیده است. این روایت را جابر بن عبد الله انصاری ، ابو ذر غفاری، ابن عباس و عمار یاسر و عبد الله بن سلام و سلمة بن كهیل و انس بن مالك و عتبة بن حكیم و عبد الله ابی و عبد الله بن غالب نقل كردهاند. و علاوه بر افراد فوق از خود علی (علیهالسلام) نیز این روایت در كتب اهل تسنن نقل شده است. جالب اینكه در كتاب غایة المرام تعداد 24 حدیث در این باره از طرق اهل تسنن و 19 حدیث از طرق شیعه نقل كرده است. كتابهای معروفی كه این حدیث در آن نقل شده از 30 كتاب تجاوز میكند كه همه از منابع اهل تسنن است، از جمله: 1- محب الدین طبری در ذخائر العقبی صفحه 88؛ 2- علامه قاضی شوكانی در تفسیر فتح القدیر جلد دوم صفحه 50 ؛3- در جامع الاصول جلد نهم صفحه 478 ؛4- در اسباب النزول واحدی صفحه 148 ؛5- در لباب النقول سیوطی صفحه 90 ؛6- در تذكره سبط بن جوزی صفحه 18 ؛ 7- در نور الابصار شبلنجی صفحه 105 ؛8- در تفسیر طبری صفحه 165 ؛9- در كتاب الكافی الشاف ابن حجر عسقلانی صفحه 56 ؛ 10- در مفاتیح الغیب رازی جلد سوم صفحه 431 ؛11- در تفسیر در المنصور جلد 2 صفحه 393 ؛12- در كتاب كنز العمال جلد 6 صفحه 391 ؛ 13- مسند ابن مردویه و مسند ابن الشیخ 14- صحیح نسائی 15- كتاب الجمع بین الصحاح السته ، این احادیث آمده است. با اینحال چگونه میتوان اینهمه احادیث را نادیده گرفت، در حالی كه در شان نزول آیات دیگر به یك یا دو روایت قناعت می كنند، اما گویا تعصب اجازه نمیدهد كه اینهمه روایات و اینهمه گواهی دانشمندان در باره شان نزول آیه فوق مورد توجه قرار گیرد . و اگر بنا شود در تفسیر آیهای از قرآن این همه روایات نادیده گرفته شود ما باید در تفسیر آیات قرآنی اصولا به هیچ روایتی توجه نكنیم، زیرا در باره شان نزول كمتر آیهای از آیات قرآن اینهمه روایت وارد شده است!!!. علاوه بر منابع فوق36 منبع دیگر هم در ذیل آورده ایم كه میتونید احادیثی درباره این موضوع پیدا كنید: 1- مولی علی قوشچی در شرح تجرید ؛ 2-امام ابواسحق در تفسیر کشف البیان؛ 3. جارالله زمخشری در ص 422 جلد اول کشاف؛ 4- محمد بن یوسف گنجی شافعی در کفایة الطالب.؛ 5- ابوالحسن رمانی در تفسیرخود؛ 6 -ابن هوازن نیشابوری در تفسیر؛ 7- ابن سعدون قرطبی در ص 221 جلد ششم تفسیر؛ 8- نسفی حافظ در ص 496 تفسیر (در حاشیه تفسیر خازن بغدادی)؛ 9- فاضل نیشابوری در ص 461 جلد اول غرائب القرآن؛ 10. محب الدین طبری در ص 227 جلد دوم ریاض النضرة. ؛ 11- حافظ ابوبکر جصاص در ص 542 تفسیر احکام القرآن؛ 12- حافظ ابوبکر شیرازی در فیما نزل من القرآن فی امیرالمومنین؛ 13- ابویوسف شیخ عبدالسلام قزوینی در تفسیر کبیرش؛ 14- قاضی بیضاوی در ص 345 جلد اول انوار التنزیل؛ 15- جلال الدین سیوطی در ص 293 جلد دوم درالمنثور؛ 16- سید محمد مومن شبلنجی در ص 77 نورالابصار ؛ 17- سید محمود آلوسی در ص 329 جلد دوم تفسیر؛ 18- حافظ ابن ابی شیبه کوفی در تفسیر 19- ابوالبرکات در ص 496 جلد اول تفسیر خود؛ 20- حافظ بغوی در معالم التنزیل؛ 21. ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب 22- محمد بن طلحه شافعی در ص 31 مطالب السئول؛ 23- ابن ابی الحدید در ص 275 جلد سیم شرح نهج البالاغه؛ 24- خازن علاء الدین بغدادی در ص 496 جلد اول تفسیر؛ 25- سلیمان حنفی در ص 212 ینابیع المودة. 26- حافظ ابوبکر بیهقی در کتاب مصنف؛ 27- رزین عبدری در جمع بین الصحاح الستة؛ 28- ابن عساکر دمشقی در تاریخ شام؛ 29- سبط ابن جوزی در ص 9 تذکره؛ 30- قاضی عضدایجی در ص 276 مواقف؛ 31- سیدشریف جرجانی در شرح مواقف؛ 32- ابن صباغ مالکی در ص 123 فصول المهمه؛ 33. حافظ ابوسعد سمعانی در فضائل الصحابه؛ 34- ابوجعفر اسکافی در نقض العثمانیه؛ 35- طبرانی در اوسط؛ 36- ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب؛
خلاصه این مساله بقدری روشن و آشكار بوده كه حسان بن ثابت شاعر معروف عصر پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) مضمون روایت فوقرا در اشعار خود كه در باره علی (علیهالسلام) سروده چنین آورده است: فانت الذی اعطیت اذ كنت راكعا زكاتا فدتك النفس یا خیر راكع فانزل فیك الله خیر ولایة و بینها فی محكمات الشرایع یعنی: تو بودی كه در حال ركوع زكات بخشیدی، جان بفدای تو باد ای بهترین ركوع كنندگان. و به دنبال آن خداوند بهترین ولایت را درباره تو نازل كرد و در ضمن قرآن مجید آنرا ثبت نمود. طبق تحقیقات این حقیركه كامل هم نیست اهل سنت در52 منبع(كتاب غایه المرام +36+15=52) به اینكه ایه ولایت (انما ولیكم الله و...)در شان امیرالمونین علیه السلام نازل شده گواهی و شهادت داده اند. كه ممكن بیش از این تعداد هم باشه.99
نوع مطلب : برچسب ها : بخشیدن، بخشیدن انگشتر، حاتم بخشی، حاتم بخشی حضرت علی(ع)، حاتم بخشی حضرت علی(ع) در نماز، لینک های مرتبط : یکشنبه 29 آبان 1390 :: نویسنده : مجنون علی
با سلام شیعیان عزیز توجه کنند بعضی از اهل بدعتی ها مثل این اهل سنت و صاعدی دوست ندارند حرفه بزرگان خودشون مبنی بر وجود قضیه غدیر که به این واضحی میباشد را گوش کنند و بی توجه به حرفه آنان جزوه ای با داستان ساختگی غدیر از طرف خودشون آوردن. ما شیعیان موندیم حرفه کدوم یکی از اینا رو باور کنیم ؛ حرفه مفتی ها و کله گنده هاشون یا حرفه این دو نفر(اهل سنت و صاعدی)!!!!!!!!! در هر حال ما غدیر در منابع روایی بزرگان اهل سنت رو براتون گذاشتیم شاید اهل بدعتی ها(سنی ها) ببینند و آگاه بشن. شاید.................. حدیث غدیر در منابع روایی اهل سنت
نوع مطلب : برچسب ها : غدیر در اهل سنت، ماجرای غدیر، غدیر، منابع اهل سنت، ماجرای غدیر در کتب اهل سنت، لینک های مرتبط : دوشنبه 23 آبان 1390 :: نویسنده : مجنون علی
با سلام خدمت تمامی شیعیان عزیز . ضمن تبریک گفتن بزرگترین عید شیعیان به شما , ویژه نامه ای رو تو این پست براتون گذاشتم. امیدوارم که ازش نهایت استفاده رو ببرید. ما رو از دعای خیر خودتون محروم نکنید.
یا علی ویژه نامه غدیر
2. پیامک عید غدیر http://amiralmomeninheydar.mihanblog.com/extrapage/payamak 3. خطبه غدیر1 http://amiralmomeninheydar.mihanblog.com/extrapage/ghadir خطبه غدیر 2 http://amiralmomeninheydar.mihanblog.com/extrapage/ghadir2 4. فلسفه غدیر amiralmomeninheydar.mihanblog.com/post/686 5. اشعار در رابطه با عید غدیر http://amiralmomeninheydar.mihanblog.com/extrapage/ashareghadir 6.غدیر از دیدگاه چهارده معصوم (ع) http://amiralmomeninheydar.mihanblog.com/post/98 7. آیه غدیر در قرآن http://amiralmomeninheydar.mihanblog.com/post/217 دوستان برای نمایش هر صفحه ؛ روی همان موضوع کلیک کنید اگر با مشکلی برخوردند آدرس را کپی کرده و در بالای مرورگر خود (آدرس خوان) paste کنید نوع مطلب : برچسب ها : غدیر، عید، عید غدیر، ولایت، امامت، عید ولایت، عید امامت، عید شیعیان، عید سعید، عید غدیر خم، غدیر خم، والاترین عید، برترین عید، ویژه نامه، لینک های مرتبط : شنبه 21 آبان 1390 :: نویسنده : مجنون علی فلسفه غدیر واقعه غدیر: پاسخی
برای این پرسش است كه: «چرا بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام، دروازه
«پیامبری» بسته شد؟». به تعبیر علمیتر: حادثه غدیر، تبیینكننده فلسفه
«خاتمیت» و تكمیلكننده «نبوت» است و در نتیجه فعل و انفعالاتی كه میان
واقعه غدیر و خاتمیت (ختم پیامبری و پایان یافتن وحی) رخ داده است، پدیده
جدیدی به نام «امامت» (رهبری امت) وارد میدان میشود. نوع مطلب : برچسب ها : غدیر، فلسفه، فلسفه غدیر، ولایت، عید، عید غدیر، لینک های مرتبط : درباره وبلاگ ![]() عبادت بی ولایت حقه بازیست اساس مسجدش بتخانه سازیست چرا سنی نمیخواهد بداند وضوی بی ولایت آب بازیست یا علی مدیر وبلاگ : مجنون علی مطالب اخیر موضوعات آرشیو وبلاگ پیوندهای روزانه پیوندها نویسندگان صفحات جانبی آمار وبلاگ کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
|
||